dissabte, 26 d’octubre del 2013

El mercuri

Igual que passava amb l'urani, el mercuri no és en sí mateix un mineral, sinó que és un element químic que s'extreu d'alguns minerals, com és el cas del cinabri. Hem dit que a temperatura ambient és líquid, i que per solidificar-se necessita una temperatura de -38 graus (jo havia dit -28, però m 'hi he acostat força, no?). Els principals jaciments de cinabri, es troben a Espanya, a una mina que hi ha a Ciudad Real anomenada Almadén.
Us poso una imatge del cinabri i una altre del mercuri en estat líquid i sòlid:


Cinabri


Mercuri líquid:


Mercuri sòlid:

7 comentaris:

  1. es molt mes guaii el mercuri liquid que el solid jaja

    ResponElimina
  2. mai havia vist mercuri sòlid

    ResponElimina
  3. jo si que n'avia vist perque m'ho van explicar en una visita guiada

    ResponElimina
  4. ja mola molt el mercuri líquid joaquim jo tinc el mercuri liqit puc portar-lo el dia que toqui medi perque ho mirin???

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ok. El proper dia que toqui fer projecte el pots portar.

      Elimina